.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود ۹۵ درصد آبهای سطحی به دریا ظلم به مازندران است
نماینده مردم آمل در مجلس، رهاسازی و ورود ۹۵ درصد آبهای سطحی استان به دریا را یک ظلم بزرگ دانست.

به گزارش شمال نیوز، عزت الله یوسفیان ملا، بعدازظهر شنبه در آئین افتتاح ٣۴ پروژه روستایی بخش امامزاده عبدالله آمل اظهار داشت: طی چندین سال گذشته در استان های جنوب کشور شروع به سدسازی شده که بدنبال آن ٩۵ درصد از آبهای سطحی را مهار و پنج درصد را به دریا رها کردند.

وی با انتقاد از رها سازی ٩۵ درصد از آب های سطحی مازندران به دریا گفت: این اتفاق یک ظلم به مردم مازندران بود.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه سد لار را برای کشاورزان مازندران ساختند اما از پشت سد آب را به سمت تهران روانه کردند، گفت: طرح ایجاد سد مخزنی هراز از ٢۴ سال قبل مطرح شده بود که هر ساله آن را به تعویق می انداختند و در شهرهای دیگر شروع به سد سازی می کردند.

وی با بیان اینکه آب رودخانه ها جلوی چشم کشاورزان به دریا ریخته می شود و این یک ظلم بزرگ است، ادامه داد: دولت تدبیر و امید برای پروژه های عمرانی مازندران همت زیادی انجام داد و در سفری که به مازندران داشتند تنها به پروژه محور هراز ۶٧۰ میلیارد تومان اختصاص دادند.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه با این شرایط وضعیت بد آب، اگر ساخت سد هراز شروع نمی شد تا چند سال دیگر پرونده کشاورزی در آمل برای همیشه بسته می شد با بیان اینکه اگر مردم آمل برای خودشان کار نکنند هیچ کسی به داد ما نمی رسد، گفت: تا سال ۱٣٧۵ از امامزاده هاشم تا بیشتر از ۶۵۰ کیلومتر به سمت شمال به آمل تعلق داشت و متاسفانه از همه اطراف این شهرستان را قیچی کردند و حدودا ۵ بخش از آمل جدا شد.

یوسفیان ملا اظهار کرد: در مازندران یک مشکل اساسی داریم اینکه اگر بودجه برای آمل اختصاص داده شود متاسفانه نزد مسئول مربوطه می روند و اعلام می کنند چرا این اعتبار را به آمل دادید.

وی گفت: پس از تکمیل سد هراز ۶۰۰ میلیون متر مکعب خروجی این سد است که تنها ۵ میلیون متر مکعب برای آمل و مابقی برای شهرهای همجوار منتقل می شود و پروژه هایی مانند سد هراز و محور هراز مورد استفاده تمام هم استانی ها است و این پروژه ها مختص آملی ها نیست./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.